Kwaliteit 

Als zorgaanbieder onder de WMO en Jeugdwet dragen wij een grote verantwoordelijkheid om kwalitatief hoogwaardige zorg te bieden aan onze kandidaten. Bij De Middenweg staan we voor kwaliteit in alles wat we doen. We werken methodisch vanuit het 5 fasen principe van De Middenweg en onze coaches zijn opgeleide en ervaren professionals. Wij hechten grote waarde aan de tevredenheid van onze kandidaten, daarom zetten wij ons in om ervoor te zorgen dat onze dienstverlening aansluit bij hun behoeften en wensen.

Onze dienstverlening ondergaat regelmatige evaluaties aan de hand van een gestandaardiseerd evaluatieproces, zowel tijdens als na afloop van elk traject. Hierbij maken we gebruik van een evaluatieformulier en voeren we een gesprek, waarbij indien mogelijk ook de betrokken casusregisseur vanuit de gemeente of het sociale wijkteam aanwezig is. Op deze manier kunnen we het proces gezamenlijk bespreken en, indien nodig, bijsturen.

Kwaliteit voor alles wat we doen

Transparante communicatie

Wij hechten veel waarde aan transparante communicatie in onze dienstverlening. Dit betekent dat wij onze kandidaten en verwijzers op de hoogte houden van de voortgang van het begeleidingstraject. Wij bieden duidelijke informatie, heldere rapportages en een open en toegankelijke houding, zodat onze kandidaten altijd weten waar ze aan toe zijn.

Kwalitatieve begeleiding

Bij De Middenweg kun je rekenen op hoogwaardige en persoonlijke begeleiding van professionals die oog hebben voor cultuur en achtergrond. Wij zijn trots op onze dienstverlening en zetten ons dagelijks in om het beste te bieden aan onze kandidaten. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen, evalueren wij regelmatig onze begeleiding en sturen bij waar nodig.

Klachten

Bent u ergens ontevreden over, of heeft u een klacht over onze zorg? We gaan graag met u in gesprek en op zoek naar een oplossing.

Wilt of kunt u de klacht niet bespreekbaar maken met ons, of wenst u onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen.

Heeft u uw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met u op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wilt u advies over hoe u om kunt gaan met een situatie waar u ontevreden over bent? Ook dan kunt u contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. U start dan nog geen procedure op.

Geef uw klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg via www.klachtenportaalzorg.nl. U kunt ook een e-mail sturen naar info@klachtenportaalzorg.nl. Weet u niet welke klachtenprocedure voor u geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg u mee helpen.

Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.

Ondersteuning bij klachten

Bij het indienen van een officiële klacht over jeugdhulp kunt u gratis ondersteuning krijgen van Jeugdstem – vertrouwenspersonen AKJ (Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg). Jeugdstem informeert, adviseert en ondersteunt iedereen met vragen of klachten over de jeugdzorg.

Privacy verklaring

Bij De Middenweg hechten we veel waarde aan de privacy van onze kandidaten en respecteren wij deze. Wij gaan vertrouwelijk om met persoonlijke gegevens. De informatie die wij verzamelen in onze dossiers, is uitsluitend bedoeld om goede begeleidingstrajecten mogelijk te maken. Wij voldoen hierbij aan de wet- en regelgeving op het gebied van persoonsgegevens.

Wij gaan zorgvuldig om met persoonlijke informatie en delen deze niet met derden zonder uw toestemming. Bij De Middenweg zorgen wij ervoor dat al onze medewerkers zich bewust zijn van het belang van privacybescherming en dat zij hiernaar handelen.

Mocht u vragen hebben over onze privacyverklaring of de manier waarop wij omgaan met persoonlijke informatie, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord.

I love when I realize I’m handling a situation better than my old self would have.